Favoriter

 
 
 
 
 
 
 
 

Take a deep breath and relax

 
 
 
 
 
 
 

28 Januari

Skulle egentligen varit och jobbat idag. Typiskt att man ska bli sjuk..vet inte riktigt vad det är. Men nånting är det som spökar i min kropp. Tråkigt när jag verkligen såg fram emot att vara på Roberts idag. Ligger inbäddad i soffan och tittar på tv och hoppas på att vara piggare i morgon.
 
Det är så roligt att se på program som har med fina lägenheter och hus att göra. Såg två avsnitt av "Ett hus vid solen" på kanal8 och nu tittar jag på Extream home makeover. Otroligt rörande och familjerna är så himla glada och tacksama. Helt klart värda allt! :)
Jag är så känslig så jag sitter alltid och gråter på slutet hahaha.
 
Har laddat ner en film jag tänkte mysa till när mamma går och jobbar, kikar in lite senare.
 
 
bild från i sommras;

Wonderful!

 
 
 
 
 
 

She knows it.

 
 
 
 
 
 
 
 

25 Januari

Oj, lyckades visst inte trycka på publicera knappen igår så inlägget kom upp idag. Jag ser alltså inte ut sådär just nu, det är alldeles för tidigt för det. Haha! Nej men skämt åsido, sitter jag faktiskt i sooooffan och myser i pyjamas. Och självklart tittar jag på Desperate Housewives. Gamla avsnitt but I love it anyway.
 
Måste forstätta plugga idag men det bli senare i kväll, såhär mycket har jag inte skrivit på flera flera år så jag skulle kunna säga att jag fått skrivkramp. Många A4 blev det och fler lär det bli. 
 
Jahapp, hur många minus är det idag då? .... (kollar mobilen) ..åh vad härligt -16 igen. Herregud, när ska det ge med sej? Man får ju gå som en eskimå ute för att kunna andas hahaha.
 
Nu ska jag försöka göra mej i ordning lite och komma iväg!
 
 
Här är mitt hjärta, jag ser igenom vintern lite grann :)

Today!

 
 

Pluggar för fullt!

Hallå där! :)) pluggar på för fullt här, sen klockan 19:00. Känns som man sitter vid skolbänken igen. Mycket att gå igenom. Men i veckan väntas tre dagars jobb och sen utbildning fredag och lördag. 
Då gäller det att veta vad som står i pärmarna!
 
Blev en fika på stammistället tidigare och sen har jag faktiskt bara varit hemma. 
så skönt att dom har varit och fixat våra element idag så man slipper gå runt och frysa här inne, man har fått sova med strumpor för annars är fötterna iskalla. Men nu tycker jag att temperatur en här inne är lagom!!!! Äntligen.
 
Kika gärna in på min fina väns blogg milyivan.blogspot.com
 

Please let me wake up to this

 
 
 
 
 

Cherry in the air.

 
 

23 Januari

God morgon! Jag har varit vaken sen klockan 8:30 och sitter nu och tittar på gamla greys anatomy-avsnitt på tv. Helt klart den bästa sjukhus serien i mina ögon genom tiderna. Lagom mycket sjukhus och lagom mycket intriger och "privat". 
 
Helt otroligt vad kallt det är idag igen. Jag sitter i pyjamas, tjocka strumpor, fleesetröja OCH filt i soffan för att inte frysa. Men tydligen är det något fel på ventilationen i lägenheterna och just för att vi bor högst upp så blir det ännu kallare, speciellt om det ligger snö på taket. Då blir det sådär fuktigt/kallt och äckligt. Men det ska komma någon att fixa det i dagarna för snart måste vi sitta med vantar och mössa på kvällarna, haha.
 
Idag har jag inga planer på att gå ut så det blir perfekt att läsa igenom alla pappaer vi fick på utbilningen igår, gå igenom menyer och sånt. Det är så mycket att jag kommer behöva flera dagar på mej, sen kanske man måste gå tillbaka till vissa sidor så att det verkligen sitter. 
 
 
 

22 Januari

Jag är alldeles slut i huvudet. Idag har vi varit på utbildning hela dagen. Halva dagen var det teori och efter lunch blev det praktik. Riktigt roligt och väldigt lärorikt. Även fast jag jobbat med det här i 4 år så är det faktiskt väldigt mycket man inte kan och framför allt inte vet.
Vilken process det är att få fram kaffe, jag säger såhär, nu förstår jag varför kaffe är så dyrt.. 
 
Nu är jag ledig i fyra dagar och nästa vecka kommer det ett gäng från italien och ska utbilda oss mer på plats. Idag var vi på Lavazza traing center inne i stan. Men i veckan ska vi äntligen få vara på vår enhet och jobba.
Finns inte så mycket att skriva om vår enhet än eftersom vi själva inte sett den ännu, men den 4 februari är det tänkt att vi ska öppna.
 

Simply..

 
 
 
 
 
 
 
 

Make a wish.


Happiness.

 
 

19 Januari

Heeej! :) Inget skrivande, jag veeet. Men jag har lovat mej själv att inte glömma bort bloggen igen. Även fast jag inte har mycket att skriva så ska det iallafall kolla upp lite bilder.
Igår jobbade jag mitt första pass på Arlanda. Vår enhet har inte öppnat än så vi har blivit placerade på andra ställen fram till den 4 februari. Nästa vecka börjar troligtvis våra utbildningar också. Så jag vet inte hur mycket jobb det blir. Igår var jag där mellan 11.00 - 19.00 och på måndag börjar kl 8.00 men då blir det lite mindre timmar vad jag förstod.
 
Jag fick göra en heeel del. Eftersom jag redan kan det mesta vad det gäller service, göra kaffe och sånt så blev det lite mer fokus på resturangdelen. Men det var inga konstigheter, det var lunchbuffe mellan 11 och 14. Sen fram till 18 var det vanlig resturang. Men det gick jättebra. Killen jag gick tillsammans med var jättesnäll och duktig.
Sen fick jag stå lite i kassan och göra kaffe, det gick också jättebra :)
 
I helgen är jag ledig och ska iväg och få lite gjort. Måste sy in min shorta lite, så jag måste ut och leta efter en skräddare, ingen aning om det finns nån i solna centrum. 
Ikväll ska vi på födelsedagsfirande, min kusins kille fyller år så vi ska fira honom.
 
Jag kikar nog in innan födelsedagsfirandet! 
 
 
 

Från mobilen

Provar blogga från mobilen, har aldrig gjort det men allt ser likadant ut som på datorn tycker jag.
 
Saknar min Nikos idag, såååå jobbigt det här. Tittade på biljetter ner till Thessaloniki i mars, svindyra. 5700 kr! Det känns sjukt mycket för en vecka, men tiderna va bra..
Måstsjälvklart kolla att det är okej med jobbet innan jag bestämmer mer.
Ska till Arlanda och skriva avtal i morgonbitti!
 
Till nått helt annat, underbar klänning eller hur?
 

Me myself and I

 
 
 
 

Fashion fades but style remains

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Så jag!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I miss this every day

 
 
 
 

13 Januari

Idag har det varit fullt upp. Kusindottern Isabella döptes. Det var jättefin och jättebra. Isabella var jätteglad under hela cermonin. Till skillnad mot grekiska dop där barnen oftas skriker och gråter sej hesa så var det lugnt och roligt att se. Hon pratade på där framme med präsen och plaskade i vattnet, hahaha!
 
Tyvärr blev det inga bilder, bara lite filmer och det vet jag fortfarande inte hur man lägger in här. Tråkigt.
Det var mycket folk, närmare 80 personer. Så det var fullt hus när vi samlades hemma efter kyrkan. Men det var jättemysigt. Alla hade roligt! Vi kom hem för en stund sen och nu är jag heeelt slut. 
 
Förhoppningsvis får jag veta om jag ska börja jobba i dagarna också. Äntligen :) Även fast jag mest av allt bara skulle vilja åka iväg till värmen nu så ska det bli skönt att få börja jobba. Jag har gått hemma på för länge nu.
 
 
 
Och så drömmer vi oss bort..
 
 

Never forget to..

 

12 Januari

God morgon! 
Skulle gissa att dom flesta fortfarnade ligger och sover, jag har legat och vridit på mej sen kl 9 så det var dags att gå upp. Känns som att jag varit vaken hela natten, ni vet när man tror att man inte drömt nånting. Då brukar det kännas som att jag inte sovit nånting.
 
I morgon ska min älskade kusindotter döpas, och jag har fått panik över mitt hår. Min lugg är fortfarande för lång, utväxten börjar bli gräslig och jag vet bara inte vad jag ska göra med det. Hahaha tur att det är inne me Ombre-looken, ser nästan ut som det snart. I veckan blir det att ta tag i mitt problem.
 
Herregud, kan det inte vara sol i en dag?! En dag! Så trött på att vakna upp till det mörka, gråa molntäcket. Jag blir trött innan jag ens hunnit vakna till..tragiskt!
Vänd nu, väääääänd... kom sommar, kooooom!
 
 

Ny design.

Har suttit och försökt få till något nytt till min lilla blogg. Blev så trött på det rosa, det var ju en färdig mall från blogg.se. Men jag är ju så himla dålig på sånt här, hittade massa fina bilder jag kunde tänka mej ha till headerbild. MEN bilderna var så stora att bara himlen kom med eller så var dom alldeles för små. Och jag vet ju självklart inte hur man förminskar och förstorar bilderna.
Men nu känns den okej iallafall. Får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar på den här också, men det tar jag då.
 
Känner mej inte helt hundra dom senaste dagarna, konstig i kroppen. Min lillebror är jätteförkyld så kanske har vi också fått nån skit. Har så svårt att äta om jag mår dåligt, så det blir nästan att tvinga i sej. Viktigt att dricka mycket iallafall. 
Sitter i soffan med min mysfilt och väntar på att extream home makeover ska börja. Älskar det, jag blir lika rörd varje  gång! Helt otroligt fina hus också.. 
 
Måste fixa med doppresenten också och få den klar. Bara två dagar kvar.. typiskt att jag alltid ska vara ute i sista sekund.
 
 
 
min knäppis!

11 Januari

 
 

Oh yes!

 

10 Januari

Jag har fortfarande jätteont i halsen efter gastroskopin. Det gör ont ända upp i örat nu, är det normalt? Jag kanske ska ringa till vårdcentralen och fråga. Det gör ont som om jag har halsfluss när jag sväljer. 
 
Ja vad kan man säga mer? Att jag känt mej väldigt nere dom här dagarna har ingen missat. Sen börjar jag bli paranoid också haha. Men jag gissar att det blir så när man är ifrån varandra en längre tid. Man börjar få för sej saker. Blir mer frustrerad över saker som man annars inte skulle bry sej om.
Kan inte rå för det och försöker att dölja frustrationen och irritationen, men ibland går det verkligen inte. Troligtvis känner han likadant, jag glömmer lätt bort att han jag faktiskt är långt borta för honom med. Det är inte bara jag som är utan honom, han är faktiskt utan mej också..
 

Jag skulle behöva komma iväg och titta efter en tröja jag såg för några dagar sen. Men jag har inte större lust när jag tittar ut. Det snöar små små mini korn och mycket, och det är irriterande. Eftersom att det blåser också så åker det rakt i ansiktet.  Jag får se hur jag gör, det kanske slutar snöa lite senare om jag har tur :)
 
 
 

When you hold me I'm alive.

 
 
 
 
 
 
 
 

.

 
 
 
 

8 Januari

Men herregud, skrev ett inlägg tidigare idag men tydligen har det inte publicerats! 
 
Gjorde min gastroskopi idag, obeskrivligt hur skönt det är att det är över nu. Vill absolut inte skrämma andra som ska göra det, men jag tycker det var riktigt obehagligt. Men det är nog ingen som tycker att det är roligt att få en slang ner i halsen. Jag klarar inte ens av att ta ett halsprov. Fy sjutton! Jag var så rädd att gråten satt i halsen, kunde knappt prata. Sjuksköterskan var så otroligt snäll och gullig och tog jättebra hand om mej. (guldstjärna till personalen på Aleris Sabatsberg). 
Först fick jag lugnande via blodet, och det jag kände mej genast mycket mer avslappnad. Sen sprejade hon bedövningsmedel i halsen två gånger. Men mina kräkreflexer gick igång iallafall och jag bara slet ut slangen av reflex. Sen var det bara obehagligt men det gick okej. Dom tog två prover och sen var det klart. Inte ens tre minuter.
Sen fick jag ligga i ett annat rum en stund och vila. Svaren kommer skickas till min läkare på vårdcentralen om ungefär tre veckor.
 
Nu när bdövningen har släppt så har jag ont i halsen på ena sidan. Som ett sår eller smärtan som när man har halsfluss. Men förhoppningsvis går det över tills i morgon.
Nu är det iallafall gjort och jag är jättestolt över mig själv :) !
 
Kul att vakna upp till massa snö också, helt sjukt vad det har snöat på bara en natt. Även fast jag vill att vintern ska vara slut nu så är det bättre att det är snö än bara massa mörker. Lite ljus i dysterheten. 
 
Läste om en film på Hugo Rosas blogg, The Impossible som handlar om tsunamin 2004. Finns tydligen inte att ladda ner heller. Är den så ny? Den verkar jättebra och jag hade gärna sett den idag eftersom det som vanligt inte är nååååånting bra på tv ikväll...
 
Well well... puss och kram!
 

Feelings.

 
 
 
 
 

7 Januari

Herregud jag är verkligen deprimerad. Jag kan tänka mig att alla känner känner sej mer eller mindre trötta och sega. Men jag tror faktiskt att jag mår dåligt. Jag känner mej nästan aldrig glad längre, jag behöver verkligen sol och ljus. Jag trodde inte att det påverkade kroppen så mycket tills nu.
Eftersom att jag bodde i grekland i fem år så hade jag inte brist på sånt. Fy! Och det är långt kvar tills det vänder på riktigt. Jag behöver komma härifrån känns det som..
 
Jag saknar livet i grekland alldeles för mycket, trodde det skulle bli bättre med tiden men saknaden blir bara större. Vad gör man åt det? Tänker att det går över? Gör det? Eller kommer jag att känna såhär hela tiden?
Jag kommer troligtvis att åka ner i mars i en vecka, men sen blir jag rädd av tanken att om jag åker dit kommer jag inte vilja åka därifrån. Jag vet att jag kommer bryta ihop igen.. Åååh det är så jobbigt.
Jag vet att det låter desperat, men det finns säkert någon som känner igen sej i mitt tänkande.
 
När jag tänker efter så påverkade inte krisen mej nånting under min tid där nere, cafeet jag jobbade på gick jättebra och vad jag förstår går fortfarande jättebra. Min lön var bra jämfört med andra.. man klarade sej gott och väl. Och vad är egentligen viktigast? Att ha mer pengar eller att vara lycklig för det som formar ditt liv? 
Jag väljer bort pengarna, helt klart. 
 
Jag ser mej fortfarande som på "semester" här i Sverige. Jag är här bara för att spara pengar och sen åka tillbaka. Så fungerar det i min hjärna och mitt hjärta.. Är det okej att tänka så? Om det får mej att må bättre? Eller kommer det att få mej att "glömma att leva"? Vet inte riktigt hur jag ska formulera mej, det blir det rörigt det här.
Mina tankar springer maraton idag..
 
 
 
 
 
 

Love this!

 
 
 
 
 

6 Januari

Idag har min pappa namnsdag och fyller 50. Grattis pappa!
 

Vi firade ju som sagt honom igår. Det var jätteroligt och massa folk. Vi var väl ungefär 60 - 65 personer. 
Träffade kusiner och vänner som man inte sett på mer än 10 år, synd att det ska bli så. Men nu är vi äldre och kan ta tag i det själva, så nu måste vi ses oftare.
Alla hade roligt, dansade allt från disco, grekisk pop till ringdans. 
Det blev inte så mycket bilder, man glömmer lätt att ta bilder och det ångrar man dagen efter.
 
Barnen dansade Gangnam style (stavning?), Shakira och Michael Jackson! Så vi hade lite uppvisningar också. Inte dåligt på en kväll! Saknade min älskling där igår, det var bara han som saknades.. men förhoppningsvis är han med på nästa fest.
 
 
 
 
 
 
 

Yes please

 
These pictures makes me feel happy,
 
 
 
 
 

5 Januari

Det har blivit lite dåligt med skrivande dom här dagarna, men jag har helt enkelt inte haft nånting att skriva om. Trist nog så har jag inte det idag heller, så varning för mycket bildinlägg idag med. Men vad säger man, en bild säger mer än tusen ord. Eller hur?
I morgon fyller min pappa 50 år, så idag ska vi fira honom med lite familj och vänner. Det lär bli full rulle!
Förhoppningsvis blir det inte så jättesent för jag känner att jag sov så dåligt i natt igen, fattar inte vad det är. Kan inte somna och när jag väl gjort det så kan jag vakna 5 gånger och bara ligga och vrida på mej. Titta på klockan några gånger också..  
 
Det känns så orättvist att behöva vakna upp till det här vädret. Ska det vara grått och trist kan det väl åtminstonne vara snö? Vad har vi vi? Två dagars sol i månaden? Och det fram till klockan 15 för sen blir det mörkt. Yeeey!
Det blir mycket tjat om vädret men det är verkligen nånting som stör mig något otroligt!
 
Jaahaa! Vad gör man med håret i kväll då? Det står åt alla håll, har en utväxt som börjar se förjäklig ut och luggen är i en konstig längd då den bara stör. Bäst är att ha den bakom öronen, men det känns så tråkigt. Åh! Varför kan jag inte bara vara duktig på att fixa håret? Haha
 
 
 
 
 
 

Saknad.

 Thank you for always being there, thank you for showing me what love really is.
I miss you and I love you so much it hurts.
 
Goodnight my love!

4 Januari

 
 
Hon är verkligen min favorit!

Kärlek.

 
 

3 Januari

 
 
Det blev en ordentlig sovmorgon idag. Skönt! Har sovit ganska oroligt ett tag känns det som. Vaknar sjuttielva gånger och faktiskt varit pigg. Men somnat om igen och det brukar resultera i att man går upp ja, sån här tid. Drömt massa konstigt har jag också, men jag kommer inte ihåg exakt vad men känslan sitter kvar. Drömmar är ju tankar man bearbetar i sömnen, och just nu är mina tankar måååååånga.
 
Jag har fått tid för gastroskopin nu, den 8 Januari smäller det. Jag ringde och pratade med dom på avdelningen och frågade om man kan få bli sövd. Det går, men då måste jag tillbaka till läkaren på vårdcentralen och få honom att skicka en ny remiss. Jag kände att det kommer ta alldeles för lång tid att göra så, jag vill ju bara få det gjort. Så jag får nöja mej med "bedövningen" i halsen och en MASSA lugnande. Usch och fy för det här.
 
Hahaha jag är så rolig, jag spelar ett spel på facebook, vet inte om ni vet vad det är men det heter Mall World. Där har man en egen klädaffär, ju mer man går upp i level desto fler rum kan man ha. Nu har jag två stycken, jag tar det verkligen på allvar. Dekorerar, renoverar, köper in riktigt fina kläder, fyller på ordentligt i lager. Man kan även gå till frisören, byta frisyr och färg och så kan man gå och handla kläder till sig själv. Åh! Hahahaha.
Så nu sitter jag här och beställer in nya varor :) Sorgligt? Ja, lite faktiskt.
 
 
 
 

She's not wearing makeup so her face just looks like skin

 
 

Litet tips!


Tänkte slänga in ett litet tips eller någonting i den stilen. Shampoo från Maroccan Oil gör håret riktigt mjukt och lent. Luktar jättegott också. Det är väldigt drygt så man behöver inte alls mycket. Det luddrar inte mycket, och det kan göra att det känns som att håret inte blir riktigt rent, men jag brukar alltid tvätta håret två gånger med shampoo. Det blir super fräscht iallafall.
Och sen den här Aloe Vera gelen, den kan man använda till allt. Typ som "Windex" i Mitt stor feta grekiska bröllop, hahaha. Nej men, det går faktiskt t om att ha i munnen, om man t ex har en blåsa på tungan. Om man har bränt sig, fått nått utslag, ja allt. Jag brukar smörja mej i ansiktet varje kväll när jag tvättat mig. Det är antibakteriellt så det håller huden ren. Jag har väldigt känslig hy och kan lätt få finnar, men den har gelen gör att huden och porerna mår bra! Rekomenderar starkt att prova.
 
 
Shampoo
 
Aloe Vera Forever gel
 

2 Januari

Jag fick en bok av mamma i julklapp, Sandmannen av Lars Kepler. Jag har läst alla hans böcker och tycker dom är så otroligt bra. Den här boken läste jag ut på fyra kvällar, helt sjukt. Man kan inte sluta läsa. Utan att avslöja för mycket så gissar jag på att det kommer komma en femte bok, med tanke på hur den slutar.
Hypnotisören var ju den första boken, som dom även gjorde film av. Men jag tyckte inte filmen var bra. 
Jag kan tänka mig att man tycker den är bra om man inte läst boken, men annars blir man ganska besviken måste jag säga. 
Jag kan verkligen rekomendera alla fyra böcker!
 
 
 
Tråkigt väder det är idag, mörkt redan innan man hunnit slå upp ögonen. Nej, nu behöver jag lite sol och ljus.
Kan inte låta bli att tänka på sommaren, IGEN! Jag inte rå för det, jag äslar verkligen värmen, ljuset, solen, havet, stranden.. allt som har med sommar att göra.
Man mår så mycket bättre dom månaderna, man är mycket piggare.
 
Jag känner mig lite deprimerad idag, lite ledsen. Jag saknar min kärlek så otroligt mycket, det blir mycket tjat om det men det är vad jag känner. 
Har gjort lite prover pga att jag haft mycket problem med magen, proverna visade ingenting konstigt så nu ska jag få göra en gastroskopi!!! 
Vilket jag vet att jag inte kommer att klara av, dom kan bedöva min hals och ge mig hur mycket lugnande dom vill, det kommer ändå inte gå. Kan dom inte bara söva ner mig? Går det? Om man ber om det?
Men jag känner verkligen att jag måste göra alla tester som går för att hitta problemet, om det finns något. Annars är det kanske bara stress och oro. 
Då funderar jag på att gå och prata med någon, se om det hjälper att prata bort stressen och få hjälp.
Jag tycker absolut inte det är något fel att gå på samtalsterapi, tvärtom, väldigt bra och viktigt! Så det blir nästa steg i processen i sånt fall... 
 
 

Forever is just not long enough.

 

1 Januari 2013

Då var det Januari och 2013!  Nyåret firades lugnt hemma med mamma, lillebror och katt :)
Zorro var lite orolig innan det började smälla ordentligt och sen låg han i nån garderob eller under min säng tills det hade lugnat sig, min stackars lilla bebis.
Det smällde riktigt ordentligt i nån halvtimme, sen var det tyst igen.
Trots att det var en riktigt lugnt nyår så kan jag inte säga att det har varit det tråkigaste eller lugnaste heller, åren jag var i grekland firade jag med min farmor hemma. Bara vi två, gjorde ingenting speciellt. Gick ut två minuter innan tolv för att det nya året ska finna en ute säger hon. Jag vet faktiskt inte varför.. Nån som vet?
Nikos firade tolvslaget med sina morföräldrar och sen jobbade han, så vi är vana att fira nyår på varsitt håll iallafall.
 
Innan jag flyttade till grekland så var nyår en kväll man såg som "festdag", inte för att jag gick ut, men att man träffades många och ordnade fest. Oftast hemma hos moster med familj. Då var vi alla små och alla var samlade. Nu har alla barn blivit stora, minst är kusin som är 15 år. Så ja, alla planerar sitt nuförtiden :) Det blir så!
 
Förra året var jag hemma i en vecka över nyår och så bestämde jag och min bästa vän Anna att vi skulle gå ut. Vi är absolut inga festmänniskor. Men vi bestämde oss iallafall att nej nu får vi rycka upp oss och göra nånting. Så vi gick till sturecompaniet. Där det först bjöds på middag, jättemysigt och trevligt folk. Det här är ju jättetrevligt tänkte vi. Men efter middagen så började festen, då kom det maaaaassor med folk, och vi kände bara att nej, det här är inge roligt. Vet ni vad vi gjorde? Japp, vi satte oss i en taxi (som inte visste vart sundbyberg låg och som inte kunde köra oss till huset pga av snö, så vi fick gå i 1 meter snö i våra klackskor) och åkte hem till Anna och hennes familj. Vi firade tolvslaget i soffan, i myskläder. 
Hahaha, ja där ser ni. Mys det är vi bra på, inte fest!
 
Gott nytt år!!!