Tomorrow may rain, so I'll follow the sun.

 
 
 
 
 

Pictures from last summer

 
 
 
 
 
 
 
 
 

So stylish

 
 
 
 
 

Greek colors

 
 
 
 
 
 

17 Februari

God morgon! Gick i vanlig i ordning upp tidigt. Eller idag gick jag upp 09:00, helt okej. Till skillnad från gårdagen då jag gjorde morgon redan 07:40. Gissar att mina arbetstider satt sina spår..
Ledig helg har det varit iallafall och riktigt skönt att bara slappa hemma. Tittat på lite film, melodifestivalen (som jag inte tycker var alls likabra som väntat, trodde Danny och Gina skulle vara lite mer påhittiga. Danny kunde ju sjunga lite tycker jag ;) underbar röst!) städat lite (läs: damsugit) ja, och så var jag tvungen att åka till sl centret i fridhemsplan för att mitt sl kort blivit avmagnitiserat!!! 
Tur att jag märkte det för annars hade jag stått där med lång näsa på arlanda och inte kommit ur spärrarna. Man får betala 60 eller 70 kr extra annars. Kul? Neej! Men det är fixat iallafall. Så nu ligger ett nytt fint kort tryggt i ett plastskydd i min innerficka hahaha.
 
Annars då? Tja, närmare 6 månader sen jag åkte ifrån grekland..och det känns väl sådär. Skulle faktiskt fortfarande inte tveka på att åka tillbaka. Jag trivs där! 
Sen kan man ju undra varför man vill slita för hälften av pengarna? Ja, det är nått jag tänker på. Nu när man får "smaka på det goda" så skulle det kännas konstigt att komma ner och tjäna mycket mycket mindre. Men å andra sidan är det annat som är viktigt... ja, jag vet inte..
Mycket tankar!
 
På tal om något helt annat, har tv:n på i bakgrunden och det är Gilmore Girls! Hur länge sen var det man såg det?! Åratal för mej iallafall, och helt ärligt kan jag inte riktigt förstå att man tyckte det var så bra då..  känns väldigt stelt och verkligen "vi spelar teater" ! Gillas inte!
 
Oj vilket babbligt inlägg!
Återkommer...

Jag älskar Disney filmer!

        Jag skulle helt ärligt kunna se bara Disney filmer. Älskar, älskar, älskar dom! Så underbara och söta.
 
 
 
 

12 Februari

 
 
 
 

Lavazza Espression, terminal 2.

 
Bättre sent eller aldrig eller hur? Haha! Herregud vad jag är dålig på att uppdatera. Men det har varit så himla mycket och jag har inte haft nån dator. Tycker det är så jobbigt att skriva på mobilen. Jag blir tokig på ordlistan som lägger till vilket ord som helst. Jag har haft morgonpass för länge nu. Förra veckan, den här veckan och nästa vecka. Men i helgen är jag ledig!!! Det ska bli så otroligt skönt.
Att gå upp 01:30 borde vara olagligt.
 
Jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter, går och lägger mej innan 20:00 för att vara relativt utvilad när jag går upp mitt i natten. Och inte nog med det så är morgonpassen 10 timmars, med en timmes lunch såklart. Men 9 timmar är också jobbigt.
 
Förlåt, det blir mycket klagande. Men det är vad jag känner just nu. Jag är så trött och orkelös. 
 
 
 
 

8 februari

God morgon! Jaha, då blev bloggen utan uppdatering igen. Men det är för att jag jobbat mellan 04 - 14, så jag har varit heelt slut. Idag är jag ledig!!!! 
I helgen väntar jobb igen, har morgonpass i tre veckor. Roligt va? Det gör mig ingenting att gå upp mitt i natten, det är jobbigt att åka bil varje dag. Dels för att det kostar och för att pappa blir utan bil. Och jag förstår honom också. Går inga tåg och bussar den tiden. Eller jo man kan ta nattbussar men då tar det 2 timmar och 10 minuter för mig att ta mig till Arlanda. Då måste jag alltså gå upp kl 01:00. Och det orkar man ju verkligen inte!
 
Jag har faktiskt inte hunnit ta några bilder än, det är alltid så mycket folk när jag slutar så då känns det inte riktigt okej att stå och ta bilder. Ska försöka komma ihåg att göra det i morgon på morgonen innan 10:55 flyget :)
Då kanske jag t o m kan försöka mig på att mobilblogga igen hahah.
 
Ha en bra dag! 

4 Februari

Det har blivit lite dåligt med skrivande p g a  att jag varit på jobbet från morgon till kväll. Vi har haft Lavazza utbildningar med italienare. Jätteroligt! Det har varit mycket teori men lika mycket praktik. 
Vi ska ju ha massa olika nya produkter, som ser mycket avancerade ut men i sjävla verket är dom klara på 2 minuter. Så om ni nångång ska resa från terminal 2 på arlanda får ni titta förbi.
 
Idag är det iallafall öppning av Espression Lavazza, i april kommer även resturangen att öppnas men nu är det bara kaffe, mackor och sallader. Simple things, men som sagt mycket nya produkter.
 
Ska fortsätta städning och uppsättning nu..
 
såhär såg det ut igår, idag är väggarna nere och stolar, bord och soffor uppställda. 
Bilder på resultatet kommer upp i morgon!
 

So beautiful