30 januari 2014

Ja, dagarna forsätter att bara springa iväg. Sjukt att jag andra gånger bara stannat i 10 dagar, då skulle jag åkt hem i morgon! Nej usch, hemska tanke. Hahah!
Sanningen är att när jag kom så kände jag jättestarkt att jag vill tillbaka till grekland efter dom här 3 veckorna. Men nu börjar jag känna mej stressad och ledsen över att dagarna snart är slut.
Jag vet inte! Min hjärna går på högvarv...  samtidigt som jag inte vill sitta och tänka hela dagarna. 
 
I morgon ska jag iallafall på biiiiiiiio. Äntligen ska jag se Frozen. Som jag längtat! Åh jag känner på mej att den är jättebra. Det är biopremiär i morgon (för sverige), klart jag ska gå på premiären liksom.
Innan bion ska jag, mamma, moster och två kusinerna äta middag. Och efter filmen vet jag inte om vi hittar på något annat om vi känner att det är tidigt att åka hem.
 
Till en helt annan sak som jag känner är BRA här hemma är att mitt hår mår mycket bättre. Glansigt och håller sej fint hela dagen. Det poffar liksom inte till sej efter att man plattat det. Underbart! Ni kanske tycker jag är konstig, men håret i grekland blir frissigt efter en halvtimme.
 
Nu ska jag och mamma titta på film! Ha en mysig kväll!
 
 
 
 
 

Ignore the risk and take tha fall, if it´s meant to be it´s worth it all.

 
 
 
 
 
 
 

28 januari 2014

Dagarna bara försvinner iväg, snabbare är någonsin :( men så är det väl alltid?
Blandade känslor som vanligt nu när dagarna börjar ta slut..
 
Det har hittills varit superdagar. Umgåtts med familj och vänner. God mat, fika, shopping. Vad kan man mer önska sej? Jo, massor egentligen, men nu ska jag absolut inte vara sån.
Man kan alltid önska sej mer än vad man har, men man glömmer oftast bort hur lyckligt lottad man egentligen är, måste sluta fokusera på det dåliga och lysa upp det bra istället. Så gott det går!
 
Jag sa innan jag kom att jag inte skulle shoppa mycket för jag lägger hellre pengarna på andra saker. Att göra saker. Men såklart så är det riktigt svårt så lite saker har det blivit. Bl a nagellack (chockade? hahah) skor, underkläder, tröjor och lite andra småsaker som jag inte kommer på nu.
 
Syns det att min katt inte gillar att bli fotad? Det är helt sjukt, varje gång jag jag tar fram kameran så försvinner han hahahha. Känner han på sej att jag ska tvinga honom posa? 
 

 
 

24 januari 2014

Heej! Det blev inte så bra uppdatering som jag trodde. Men jag har inte varit hemma så mycket. Och jag har fortfarande inget internet på mobilen så det blir ingen mobilblogg heller.
Jag har iallafall umgåtts med min bästa vän och barnen. Har varit så mysigt! Wanessa är 4 och ett halft och Leandro är 4 månader.
Vi kollade på Paradise Hotel tillsammans och sen blev jag kvar där över natten. Vi bor väldigt nära varandra men eftersom att det fanns sovplatser för alla så blev det roligare så.
 
Igår hade jag planerat en myskväll hos en kompis som jag helt hade glömt bort, min hjärna går lite på högvarv nu av olika anledningar så jag är lite vimsig. Men som tur är gick det bra att ta en annan dag så det ser jag fram emot!
 
Det har blivit mest bilder på barnen dom här dagarna så därför blir det lite snålt eftersom jag inte vill lägga ut dom här. Men jag ska faktiskt bli duktigare på det. Men är det bara jag eller är det lite pinsamt att stå och ta bilder? Kanske är en vane sak? Jag vet inte, men jag tycker det känns lite som att alla kollar på en och undrar om man typ smygfotar dom eller nånting hahahah.
 
Idag ska jag äta middag med en vän och sen ska jag åka ut till min moster på Ekerö. Det ska bli jätteroligt. Jag har inte hunnit träffa dom än sen jag kom. Så vid halv 8 bär det ut dit. Får se om jag kommer hem i morgon eller på söndag :)
Jag kommer antagligen att kika in via mobilen om det finns bra wifi nät!
 
 
två bilder från igår!
 
 
 

20 Januari 2014

God morgon från ett snöigt och kallt stockholm!
Här hemma går jag runt i en miljon kläder och en filt, hahah. Vi har lite kallt hemma pga ventilationen. Men det är inte så kul på vintern. 
Nu har jag och mamma precis ätit frukost och snart ska jag göra mej iordning lite och gå och träffa en nära vän till mej. Äntligen! Känns overkligt på något sätt. Än så länge så känns hela vistelsen lite overklig, har inte riktigt smällt att jag är här än. Men samtidigt känns det helt naturlig. Svårt att förklara.
 
Såhär ser det ut efter frukosten i vår familj, datorerna åker fram av olika anledningar, hahah!
Nej nu har jag inte mycket mer att skriva om, kikar in senare!

 
 
 

Stockholm!

Sådär! Nu har jag äntligen landat hemma i Stockholm. Ja, igår rättare sagt! 
Vi kom fram sent på kvällen så jag var helt slut. Vi åkte ifrån ioannina vid 12:30 och var framme på flygplatsen vid 17.00. Väl där checkade vi in direkt. Vi hade beställt rullstol till farmor för hon orkar inte gå så mycket. Flygplatsen är rätt stor och jobbigt för äldre personer att ta sej till gaten.
 
Så farmor fick rullas till gaten direkt och jag och Nikos gick och åt en snabbis innan det var dags för mej att gå in. 
Vi fick boarda först i och med att vi hade hjälp ända in! Det jobbiga var att nästan hela flyget var fullt och nästan alla hade bara handbagage med sej. Så det tog ett bra tag för flygvärdinnorna att så plats med allas väskor. Samma sak på väg ut sen, Tog en timme efter parkering för alla att komma ut ur planet.
 
Resan i sej gick bra, det var rätt mycket luftgropar, men ändå helt okej. Vi tog ett glas vin och försökte sova en stund. Men det var inte det lättaste med en pratglad 4 åring i sätet framför oss ;)
 
På flygplatsen väntade pappa på oss. Det var riktigt skönt att äntligen vara framme!!!
 
Idag har jag tvättat kläder och sen gick jag och mamma till centrum och handlade lite saker jag behövde. Restan av dagen blir lugn med en film och mys i soffan.
 
 
up in the air...
 
Hej Stockholm!
 
Ett kärt återseende!!!
 
 

17 Januari 2014

 
 
Nu är det inte många timmar kvar, sjukt att jag inte ens behöver säga dagar längre. Precis som jag trodde så har dagarna flygit förbi. Jag känner mej jätteglad men samtidigt ledsen. Min kärlek ska ju inte följa med.
Min hjärna och mitt hjärta känner samma sak, annars brukar det vara så att förnuftet tar över ibland och man måste välja det som är smartast och bäst för en själv. Och jag vet vad som får mej att må bra och vara glad.
Och mitt beslut lutar åt att faktiskt fortsätta mitt liv som det sett ut på sista tiden. Jag trivs! 
 
Den här gången ska jag lyssna på mej själv och vad jag vill. Ingen annan kan förstå hur jag känner och vad jag vill bättre än mej själv. Sen kan andra självklart ha åsikter, vad dom tycker är bäst. Men det är alltid lätt för utomstående att säga saker för för att " det är rätt". För dom! Det respekterar jag. Absolut!
Men den här gången ligger beslutet i mina händer. Så är det bara.
 
Jahapp! Då var stunden kommen att sätta sej i flygplanet igen. 3 timmar och 45 minuter står det på biljetten :/    
Herregud! Det kommer kännas som en evighet.. förhoppningsvis kommer jag vara helt slut efter bilresan till aten att jag kan slumra till en stund. Det skulle verkligen vara det bästa. Funderade ju på att ta en lugnande tablett, men jag reser med min farmor som är gammal, så jag vågar inte riktigt riskera det. Jag vet ju inte hur jag kommer må..
 
Väskan är packad, inte stängd för smink och det sista ska ner i morgonbitti. Men jag är så gott som klar.
Känns lite konstigt att jag inte ska jobba på tre veckor nu, jag har vant mej att jobba varje dag nu i en månads tid. Men samtidigt är det rätt skönt att komms bort och ha ny energi när jag kommer tillbaka. Skönt att veta att man har ett jobb som väntar på en.
 
Nu ska jag vila en stund, Nikos ska höra av sej om tid vi ska träffas så jag ska passa på innan han ringer att blunda en stund.
Nästa gång jag skriver så är det från sverige, om resan har gått bra dvs :)
 
Ha en bra kväll!
 
There can be miracles, when you believe, though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles you can achieve when you believe, somehow you will.
You will when you believe .
 
 

If the next trend could be thinking that would be great.

 
 
 
 
 
 
 
 

12 Januari 2014

Idag är en jobbig dag, eller ja.. det har varit en jobbig tid. Mycket beslut som måste tas. Svåra beslut. Antagligen det svåraste jag nånsin kommer att behöva ta. Och den här gången finns det nog ingen återvändo och det är det som tar död på mej just nu.
En mörk period i mitt liv igen. Jag orkar inte!
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för vissa människor att få känna trygghet, säkerhet.. att saker och ting bara faller på plats. Istället faller dom isär.
 
Jag önskar att man kunde stänga av känslorna, att hjärtat kunde bli till is på riktigt. Men det går inte, kanske på film men i verkligheten går det inte att sätta på och stänga av med en knapp. Tyvärr.
 
Hur jag än vänder och vrider på det så vet jag hur det måste bli. Jag har egentligen inget val.Rättare sagt vi har inget val. Det är inte lätt för nån av oss. Ibland bestämmer livet åt en, det är vissa saker som måste gå före.
Men det känns så jävla orättvist när livet tar skitbeslut som man inte kan påverka utan att det bli kaos på annat håll. Just nu är det här den enklaste och ända lösningen..
 
Det är du och jag mot världen. Jag fattar inte hur jag någonsin kunde tvivla på vissa saker. Jag kommer aldrig att släppa taget. Aldrig!
 
 
 
 

I tried carrying the weight of the world, But I only have two hands.

 
 
Feeling my way through the darkness
Guided by a beating heart
I can't tell where the journey will end
But I know where to start

They tell me I'm too young to understand
They say I'm caught up in a dream
Life will pass me by if I don't open up my eyes
Well that's fine by me
 
Wish that I could stay forever this young
Not afraid to close my eyes
Life's a game made for everyone
And love is the price.
 
 
 
 
 
 

I´d rather wear flowers in my hair, than diamonds around my neck.

 
 
 
 
 
Jag vet att uppdateringen fortsätter att vara tråkig, men det är fortfarande ingenting roligt som händer i mitt liv just nu. Jag jobbar mest om dagarna, så det känns inte så kul att skriva om det varje dag. Om 9 dagar åker jag på semester till Sverige och så lovar jag att uppdatera massor.
 
Äntligen är Paradise igång igen också, ska se gårdagens avsnitt nu. Men självklart vet jag redan via Instagram vem som åker ut. Suck!
 
 
 

When words is not enough.

 
 

4 januari 2014

Hej på er! Det ekar lite tomt i bloggen, jag vet. Troligtvis blir det bättre bloggning när jag åker hem om två veckor. Just nu består min vardag av att jobba. Tar så många pass som möjligt nu innan resan, tjejen som jobbar morgon är jättesnäll och ger mej sina pass. Hon kommer ju få jobba nästan varje dag i 3 veckors tid när jag åker så det jämnar ut sej.
 
Glömde säga att jag äntligen köpt svarta stövlar för alla väder. Kanske inte världens snyggaste men helt vanliga svarta med dragkedja. Hade sett ett par andra med en silverdragkedja hela vägen ner. Men dom fanns inte i min storlek. Det blev även ett par snygga leggings med sammet i fram, ett halsband och en kofta. Inte för att jag verkligen behövde allt men jag kände att det är plagg som kommer användas flitigt. Vid olika tillfällen!
 
    
 
Ska boka frisörtid till den 17e januari också, måste slinga utväxten innan jag åker. Tänkte låta det vara tills jag ör tillbaka, men jag känner på mej att jag kommer gå och störa mej på det så det är likabra att göra det nu.
 
Idag var jag med Nikos och fikade på ett nytt ställe som är så otroligt mysigt. Vi har varit där en gång tidigare, kunde inte fota hela stället, det kändes lite pinsamt. Synd för vi fick sitta i "grottan". Där man kommer in är en stor öppen spis och jätte ljust och fint. Det är uppdelat i tre delar kan man säga, dom har tre ingångar. Den mittersta ingången är som en liten innegård, som en lite trädgård. Jättefint!
 
Ska hänga lite tvätt nu, tvättade lakan och handdukar. Får passa på när man är ledig och det är fint väder!
 
 
dörren leder ut till innegården, lite som en labyrint.Men sjukt fint inrett och fräscht!
 
 
 

Goodnight!

 
I´m off to Club Bed
Featuring DJ Pillow
and McBlanket!
 
It´s time to show my
sheets some ass
and give my
pillow some head!!
 
 

2 Januari 2014

God fortsättning på året önskar jag er alla. Hoppas ni haft en bra jul och ett bra nyår. Dock tycker jag oftast att nyår är överskattat. Man ska planera så mycket, man ska vara ute och festa till gryningen, när dagen väl är framme är man helt slut (och några dagar efter).  Jag föredrar en mysig middag med nära och kära och skippar helst utgången helt.
 
Själv jobbade jag mellan 12:00 - 23.30. Jag kom hem 25 minuter innan 12 slaget, bytte om en snabbis och gick ut i en timme. För sällskapets skull. Kl 3 gav jag upp och åkte hem. 
På jobbet hade vi musik och grillning igen, massa folk. Så jag "festade" tidigt.. mitt nyår var allt annat än lugnt i år.
Visst jag kanske inte var med familj och vänner som jag önskat men jag hade massa folk runt omkring mej, alla dansade och hade kul. Vi hade mycket att göra men samtidigt hade vi väldigt roligt. Folk var avslappnade! 
 
Som ni förstår så blir det ingen nyårs outfit som i alla andra bloggar, hahah. Men det gjorde mej ingenting för det är ofta också ett stressmoment dagen i ära. Vad ska jag ha på mej? Håret uppsatt, rakt eller lockigt? Skor, klackar eller kommer jag inte orka gå efter en timme.. ja listan kan göras lång.
Det var himla skönt att bara tänka på att ha en bekväm klädsel, som vilken dag som helst.
 
Nu är det 16 dagar kvar till jag åker. Sjukt! Dagarna kommer gå så fort tror jag att tillslut kommer jag känna mej stressad över packningen och resan. Vad tar man med sej när man ska vara borta i 3 veckor? Jag ska försöka ta med mej så lite som möjligt för att jag ska få med mej lite kläder hemifrån sen. Tanken att jag ska upp i luften igen, skulle göra mycket för att slippa just den biten.. behöver kanske ta ett glas vin, eller två... hahah!
 
Japp, där i mitten på första bilden ser ni mitt försök att komma fram till borden bakom, haha. Labyrint! Vi hade två bord som blivit helt instängda av folk, stolar och bord. Men det gick bra ändå. När alla blivit serverade så flyter det oftast på bra...
 
 
 
 
Nu har det här inlägget tagit en halvtimme att skriva. Det ringer i telefon, i dörren, katten jamar efter mat.. 
Men nu ska jag sluta skriva och faktiskt äta nånting, (gick upp 13:00) få se vad jag ska hitta på för nått. Jag är hungrig men ändå inte. En konstig känsla. Antagligen så är jag så hungrig att det börjar bli till illamående istället. 
Köpte världens godaste vaniljte i veckan, det och vilda bär är verkligen ett måste i mitt skafferi. Fast bara liptons te sorter, andra bär smaker smakar så surt. Nästan som varm saft, det fick jag en gång på ett cafe. Det var verkligen vidrigt!
Ha en bra dag!
 
slänger upp en gammal bild i brist på nya...