1 Januari 2013

Då var det Januari och 2013!  Nyåret firades lugnt hemma med mamma, lillebror och katt :)
Zorro var lite orolig innan det började smälla ordentligt och sen låg han i nån garderob eller under min säng tills det hade lugnat sig, min stackars lilla bebis.
Det smällde riktigt ordentligt i nån halvtimme, sen var det tyst igen.
Trots att det var en riktigt lugnt nyår så kan jag inte säga att det har varit det tråkigaste eller lugnaste heller, åren jag var i grekland firade jag med min farmor hemma. Bara vi två, gjorde ingenting speciellt. Gick ut två minuter innan tolv för att det nya året ska finna en ute säger hon. Jag vet faktiskt inte varför.. Nån som vet?
Nikos firade tolvslaget med sina morföräldrar och sen jobbade han, så vi är vana att fira nyår på varsitt håll iallafall.
 
Innan jag flyttade till grekland så var nyår en kväll man såg som "festdag", inte för att jag gick ut, men att man träffades många och ordnade fest. Oftast hemma hos moster med familj. Då var vi alla små och alla var samlade. Nu har alla barn blivit stora, minst är kusin som är 15 år. Så ja, alla planerar sitt nuförtiden :) Det blir så!
 
Förra året var jag hemma i en vecka över nyår och så bestämde jag och min bästa vän Anna att vi skulle gå ut. Vi är absolut inga festmänniskor. Men vi bestämde oss iallafall att nej nu får vi rycka upp oss och göra nånting. Så vi gick till sturecompaniet. Där det först bjöds på middag, jättemysigt och trevligt folk. Det här är ju jättetrevligt tänkte vi. Men efter middagen så började festen, då kom det maaaaassor med folk, och vi kände bara att nej, det här är inge roligt. Vet ni vad vi gjorde? Japp, vi satte oss i en taxi (som inte visste vart sundbyberg låg och som inte kunde köra oss till huset pga av snö, så vi fick gå i 1 meter snö i våra klackskor) och åkte hem till Anna och hennes familj. Vi firade tolvslaget i soffan, i myskläder. 
Hahaha, ja där ser ni. Mys det är vi bra på, inte fest!
 
Gott nytt år!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback