8 Januari

Men herregud, skrev ett inlägg tidigare idag men tydligen har det inte publicerats! 
 
Gjorde min gastroskopi idag, obeskrivligt hur skönt det är att det är över nu. Vill absolut inte skrämma andra som ska göra det, men jag tycker det var riktigt obehagligt. Men det är nog ingen som tycker att det är roligt att få en slang ner i halsen. Jag klarar inte ens av att ta ett halsprov. Fy sjutton! Jag var så rädd att gråten satt i halsen, kunde knappt prata. Sjuksköterskan var så otroligt snäll och gullig och tog jättebra hand om mej. (guldstjärna till personalen på Aleris Sabatsberg). 
Först fick jag lugnande via blodet, och det jag kände mej genast mycket mer avslappnad. Sen sprejade hon bedövningsmedel i halsen två gånger. Men mina kräkreflexer gick igång iallafall och jag bara slet ut slangen av reflex. Sen var det bara obehagligt men det gick okej. Dom tog två prover och sen var det klart. Inte ens tre minuter.
Sen fick jag ligga i ett annat rum en stund och vila. Svaren kommer skickas till min läkare på vårdcentralen om ungefär tre veckor.
 
Nu när bdövningen har släppt så har jag ont i halsen på ena sidan. Som ett sår eller smärtan som när man har halsfluss. Men förhoppningsvis går det över tills i morgon.
Nu är det iallafall gjort och jag är jättestolt över mig själv :) !
 
Kul att vakna upp till massa snö också, helt sjukt vad det har snöat på bara en natt. Även fast jag vill att vintern ska vara slut nu så är det bättre att det är snö än bara massa mörker. Lite ljus i dysterheten. 
 
Läste om en film på Hugo Rosas blogg, The Impossible som handlar om tsunamin 2004. Finns tydligen inte att ladda ner heller. Är den så ny? Den verkar jättebra och jag hade gärna sett den idag eftersom det som vanligt inte är nååååånting bra på tv ikväll...
 
Well well... puss och kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback