2 Januari

Jag fick en bok av mamma i julklapp, Sandmannen av Lars Kepler. Jag har läst alla hans böcker och tycker dom är så otroligt bra. Den här boken läste jag ut på fyra kvällar, helt sjukt. Man kan inte sluta läsa. Utan att avslöja för mycket så gissar jag på att det kommer komma en femte bok, med tanke på hur den slutar.
Hypnotisören var ju den första boken, som dom även gjorde film av. Men jag tyckte inte filmen var bra. 
Jag kan tänka mig att man tycker den är bra om man inte läst boken, men annars blir man ganska besviken måste jag säga. 
Jag kan verkligen rekomendera alla fyra böcker!
 
 
 
Tråkigt väder det är idag, mörkt redan innan man hunnit slå upp ögonen. Nej, nu behöver jag lite sol och ljus.
Kan inte låta bli att tänka på sommaren, IGEN! Jag inte rå för det, jag äslar verkligen värmen, ljuset, solen, havet, stranden.. allt som har med sommar att göra.
Man mår så mycket bättre dom månaderna, man är mycket piggare.
 
Jag känner mig lite deprimerad idag, lite ledsen. Jag saknar min kärlek så otroligt mycket, det blir mycket tjat om det men det är vad jag känner. 
Har gjort lite prover pga att jag haft mycket problem med magen, proverna visade ingenting konstigt så nu ska jag få göra en gastroskopi!!! 
Vilket jag vet att jag inte kommer att klara av, dom kan bedöva min hals och ge mig hur mycket lugnande dom vill, det kommer ändå inte gå. Kan dom inte bara söva ner mig? Går det? Om man ber om det?
Men jag känner verkligen att jag måste göra alla tester som går för att hitta problemet, om det finns något. Annars är det kanske bara stress och oro. 
Då funderar jag på att gå och prata med någon, se om det hjälper att prata bort stressen och få hjälp.
Jag tycker absolut inte det är något fel att gå på samtalsterapi, tvärtom, väldigt bra och viktigt! Så det blir nästa steg i processen i sånt fall... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback