2 Januari 2014

God fortsättning på året önskar jag er alla. Hoppas ni haft en bra jul och ett bra nyår. Dock tycker jag oftast att nyår är överskattat. Man ska planera så mycket, man ska vara ute och festa till gryningen, när dagen väl är framme är man helt slut (och några dagar efter).  Jag föredrar en mysig middag med nära och kära och skippar helst utgången helt.
 
Själv jobbade jag mellan 12:00 - 23.30. Jag kom hem 25 minuter innan 12 slaget, bytte om en snabbis och gick ut i en timme. För sällskapets skull. Kl 3 gav jag upp och åkte hem. 
På jobbet hade vi musik och grillning igen, massa folk. Så jag "festade" tidigt.. mitt nyår var allt annat än lugnt i år.
Visst jag kanske inte var med familj och vänner som jag önskat men jag hade massa folk runt omkring mej, alla dansade och hade kul. Vi hade mycket att göra men samtidigt hade vi väldigt roligt. Folk var avslappnade! 
 
Som ni förstår så blir det ingen nyårs outfit som i alla andra bloggar, hahah. Men det gjorde mej ingenting för det är ofta också ett stressmoment dagen i ära. Vad ska jag ha på mej? Håret uppsatt, rakt eller lockigt? Skor, klackar eller kommer jag inte orka gå efter en timme.. ja listan kan göras lång.
Det var himla skönt att bara tänka på att ha en bekväm klädsel, som vilken dag som helst.
 
Nu är det 16 dagar kvar till jag åker. Sjukt! Dagarna kommer gå så fort tror jag att tillslut kommer jag känna mej stressad över packningen och resan. Vad tar man med sej när man ska vara borta i 3 veckor? Jag ska försöka ta med mej så lite som möjligt för att jag ska få med mej lite kläder hemifrån sen. Tanken att jag ska upp i luften igen, skulle göra mycket för att slippa just den biten.. behöver kanske ta ett glas vin, eller två... hahah!
 
Japp, där i mitten på första bilden ser ni mitt försök att komma fram till borden bakom, haha. Labyrint! Vi hade två bord som blivit helt instängda av folk, stolar och bord. Men det gick bra ändå. När alla blivit serverade så flyter det oftast på bra...
 
 
 
 
Nu har det här inlägget tagit en halvtimme att skriva. Det ringer i telefon, i dörren, katten jamar efter mat.. 
Men nu ska jag sluta skriva och faktiskt äta nånting, (gick upp 13:00) få se vad jag ska hitta på för nått. Jag är hungrig men ändå inte. En konstig känsla. Antagligen så är jag så hungrig att det börjar bli till illamående istället. 
Köpte världens godaste vaniljte i veckan, det och vilda bär är verkligen ett måste i mitt skafferi. Fast bara liptons te sorter, andra bär smaker smakar så surt. Nästan som varm saft, det fick jag en gång på ett cafe. Det var verkligen vidrigt!
Ha en bra dag!
 
slänger upp en gammal bild i brist på nya...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback