30 november 2013

Hann inte uppdatera i morse innan jag sprang iväg till jobbet. Egentligen är jag ledig på lördagar men en tjej var sjuk så jag fick ta morgonpasset. Funkar jättebra! Jobbar mycket hellre morgon än kväll faktiskt. Inte för att jag slutar speciellt sent och visst är det superskönt att kunna sova ut på morgonen. Men det blir lätt att man bara hinner gå upp och göra sej iordning för att gå och jobba. Oftast orkar jag inte göra så mycket annat innan...
Jobbar mellan 10 - 15 i morgon också.
 
Vädret trottsar igen, regn och kallt. Vattenpölar överallt och jag har fortfarande inte köpt några bra skor. UGG är verkligen det värsta man kan ha på sej i regnväder, fötterna plaskar i vatten efter ett tag. Och så kyla på det. Skönt!
Nej, på måndag är det jag som letar skor, och i värsta fall får det väl bli ett par gummistövlar, då vet man iallafall helt säkert att man inte blir blöt om fötterna.
 
Somnade sent som vanligt. La mej och vilade en timme igår mot kvällen så sen var jag pigg. Vet inte hur mycket klockan hann bli innan jag somnade. Sen ringde väckarklockan kl 8, gissa om jag ville gråta då?
 
Igår var jag och fikade uppe i en pyttetliten by som ligger uppe i ett av alla berg som ligger runt omkring vår lilla stad. Tar ungefär 15 min upp dit. Och jag blir lika överraskad av utsikten varje gång, dag som natt!
 
 
 
 
Ingen dålig utsikt va? Det här är alltså på andra sidan staden. Skulle verkligen kunna köpa hus/lägenhet där. Bara 10 minuter från stan, hur underbart som helst! Tänk att sitta där på balkongen på sommaren och äta frukost på morgonen eller ta ett glas vin på kvällen.. Inte helt fel!
 
Nu ska jag se om det är nått bra på tv. Det känns som att jag inte tittat på tv på evigeter. Eller ja, det har jag inte. Inget bra som går men på helger brukar det vara bra filmer ibland!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback