12 december 2013

Hej på er! Igår blev det ingen mer uppdatering, kom hem så himla sent från jobbet. Halv 4 var jag hemma. Men det var inte för att vi hade mycket att göra, tvärtom. Efter 00:00 hade vi bara ett bord med fem personer. Dom hade varit där sen kl 21:00 och gick kvart i tre. Sen skulle jag sopa och moppa golvet som vi gör varje måndag och onsdag då städerskan har ledigt.
 
Jag tänkte på en sak igår när jag satt på jobbet och det har lugnat ner sej, det är så många som kommer ensamma och tar en whiskey eller vad dom nu dricker. Och det tråkiga är att det är väldigt många unga killar som gör det. Sitter i sin ensamhet med sin drink, en cigarett i handen och bara stirrar ut...
Vissa gör det kanske för lugn och ro, man kanske bara vill vara ensam en stund, men vissa gör det det varje dag. Och jag tycker synd om dom! Tänk att inte ha nån att prata med, att vara ensam.. jag känner mej ensam här också ibland så jag vet hur det känns, men jag är inte ensam. Och speciellt inte hemma i sverige.
Sorgligt tycker jag iallafall!
 
Idag ställde jag klockan på 10:00 men lyckades snooza till 11:00 som vanligt. Jag somnade väldigt sent eller ja, tidigt i morse eftersom att jag var tvungen att se Paradise Hotel när jag kom hem. Jag tyckte det var bra att Sebastian åkte ut. Jag gick iallafall upp och klädde på mej för att träffa en vän jag jobbade tillsammans med förra året. Vi tog en snabb fika och sen gick jag förbi mataffären.
 
Tänkte vila en stund nu, dags för jobb i eftermiddag igen och jag hoppas verkligen att det inte blir sent ikväll igen. Längtar till morgondagen då jag är leeeeeeedig!
 
Jag har ju glömt att säga vad jag skulle göra för nånting för några veckor sen... en lite ledtråd, kan ni gissa vad? ;)
 
 

Kommentarer
Per säger:

871028
Zabinas födelsedatum??

Svar: Jaaaa Per! Det har du alldeles rätt i och den här gången blev det rätt ❤️
Konstantina

2013-12-12 | 14:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback