If I could turn back time

Tankte pa natt en kompis sa senast idag, nar folk fragar hur gammal jag ar vill jag automatiskt saga 20. Att jag fastnat i en viss alder, en alder som man kanner sej som.
Aren efter gymnasiet har gatt sa fort, aven fast det hant sjukt mycket saker under dom senaste aren, mycket har forandrats i mitt liv. Att jag bor i grekland t ex..
 
Nar man gick i skolan, sa ville man inget hellre an att ta studenten och ut i vuxenlivet. Men man visste inte riktigt vad man onskade sej. Eller kanske dom som hade ett mal och visste vad dom ville gora efter skolan.
Jag var inte en av dom! Jag gick ingen speciell linje och ville inte bli natt speciellt, tog det som lat intressant och mest "oppet" om man senare ville plugga vidare. Vilket jag heller aldrig gjorde.
Jag saknar inte sjalva plugget i sej, utan hur vardagen sag ut da.
Att vi hade den finaste klassen dar alla var tajta och hade super kul tillsammans var ett stort plus. Men det var inte bara folk i klassen man kande och umgicks med, man kande massa folk. Pratade med manga fran alla moljliga klasser. 
 
Traffade folk pa gymnasiet som jag kommer ha i mitt hjarta foralltid. Fast vi kommit ifran varandra nu, inte sa konsigt med tanke pa att jag bor lang bort, men det ar manniskor som jag alltid kommer finnas dar for och alltid vilja veta hur det gar for som i livet. Onskar alla det basta. Verkligen!
 
Roligt att jag fortfarande har "kontakt" med dom flesta. Via facebook, instagram.. ja lojligt kanske men for mej ar det ett satt att halla kontakten med viktiga personer som jag inte kan traffa och prata med pa annat satt.
 
Minns att alla vuxna sa "du ar i den basta aldern nu, ta vara pa den har tiden". Mm visst tankte man, vad pratar du om?! Nu forstar jag vad dom menade..
Missforsta mej inte, jag ar jatteglad over vart jag befinner mej idag. Men ibland vill man bara vara liten igen....
 
 
en anda bilden jag har kvar fran gymnasiearen, tagen i webcam. Hahah! pa den tiden var det sa man tog bilder! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback