5 november 2013

It's raining! Ja det gar inte att missa idag. Det har blixtrat och askat hela natten. Jag HATAR det! Det lat som att det var krig. Jag flog typ i taket och sen lag och hoppades att det skulle sluta, hahah.
Jag later som en 5 aring.
 
Det regnar fortfarande till och fran och det ar inte sma skurar. Ahapp! Jag far skylla mej sjalv som inte var ute igar for idag lar det ju bli en till innedag. Har nere tror att att som ska smalta av lite regn, man kan inte gora nanting. Och skulle det snoa, en snoflinga och skolorna stanger. Det blir kaos.
Herregud, vi gick till skolan fast det typ var tornado ute, - 150 grader och jorden holl pa att ga under..typ! Hahah.
 
Jag minns att vi slapp ga till skolan en enda gang under mina 12 ar. Da hade elementen i skolan gatt sonder och det var svinkallt inomhus. Och eftersom man inte ska behova sitta i ytterklader sa fick vi ledigt.
Men det var den anda gangen! Att jag kommer ihag det.. det var val for att det aldrig sker att skolorna i sverige stanger.
 
I brist pa egna bilder har lanat nagra fran google pa var lilla stad!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Johanna säger:

Hej!
Hur är det egentligen med vädret därnere nu? Det är väl ingen mening att åka till Grekland förens i vår/sommar igen? Och bodde du på Korfu eller fastlandet? Jag läste att du och din kille hade skaffat lägenhet på Korfu, i såna fall är ni där nu eller är du där någonting alls? Hur är skillnaden på vädret på öarna och på fastlandet? Har du även planer på att komma tillbaka till Sverige eller trivs du med jobb/kärleken/familjen därnere?
Tusen frågor jag vet, men lika bra att fråga någon som ändå befinner sig där :) Tusen tack för svar. Kram Johanna

Svar: Hej, jag tycker det ar jatteroligt att du kommenterar och staller fragor. Da kanns det inte som att jag pratar med mej sjalv. Forstatt med det!:)
Vadret har faktiskt varit jattebra hittills. Vi har haft nastan sommarvader pa dagarna, kunnat ga i t-shirt. Men nu har det borjat regna och vintern ar pavag pa riktigt. Sa njae, ska man komma ar det nog battre under var/sommar tid som du sager,

Jag bor i en stad som heter Ioannina nu, det ligger pa fastlandet men valdigt nara Korfu, Tar ca 2 timmar att pendla, inkl, batresan. Jag bodde dar under sommaren men det var sa svart med jobb sa jag flyttade hit. Min kille kommer pa helgerna och ibland mitt i veckan, tur att det ar nara.

Jag hade planer pa att flytta hem igen, men tankte efter noga och kande att jag vill inte det. Salange jag mar bra har nere kommer jag fortsatta bo har. Jag trivs jattebra! Visst ar det inte likabra ekonomiskt, men det ar sa mycket annat.
Det anda jobbiga ar att jag saknar min familj och mina vanner, vissa dagar tar det over lite... men jag har planer pa att aka hem och halsa pa snart i 2 - 3 veckor, det behover jag!

Kram!
Konstantina

2013-11-05 | 16:41:51
Johanna säger:

Okej, men vad skönt med så bra väder så länge :)
Här är det mellan 5-10 plus grader och grått och trist men ibland kommer solglimtarna fram men det är inte ofta nu, haha.

Jag skulle lätt ha bott i ett annat land, men det är som du säger, man saknar vänner och familj mycket men samtidigt ger Grekland dig någonting som du inte kan få i Sverige. Lika bra att bara hälsa på då och då istället :) Så kom så fort som möjligt eftersom vädret bara blir sämre och sämre nu ;) Inte kul att komma hem till Sverige i en snöstorm i december/januari... Usch och fy!
Kram :)

Svar: Har man chansen och vill sa tror jag att det ar jattekul och larorikt att bo i ett annat land. Sen ar det ingenting som sager att man maste vara kvar forallt. Man lever ju bara en gang!

Jag hade tankt fira jul hemma, men troligtvis kan jag inte vara borta fran jobbet dom dagarna. Sa det blir innan eller efter jul och nyar... troligtvis efter.

Kan du inte beratta lite om dej och hur du hittade till min blogg? :D
Kram!
Konstantina

2013-11-06 | 09:03:31
Johanna säger:

Ja men precis, YOLO ;)

Hur jag hittade din blogg vet jag faktiskt inte haha, tror på facebook när du hade lagt upp din bloggadress annars vet jag faktiskt inte. Jag har en del kompisar från Hallonbergen, Rissne och Sundbyberg, som du även är kompis med (på facebook) så det blir att man sökte runt och hittar folk som känner folk så att säga :) Du är ju otroligt snygg så jag var tvungen att se om din blogg var intressant och eftersom du skriver så mycket om Grekland så blev jag intresserad att följa dig.
Jag kommer även från Sundbyberg och är född 1992 och bor fortfarande kvar i Sumpan och känner väl allt och alla här, Sumpan är ju inte direkt jättestor :P

Hoppas det beskrev lite grann.
Kram!

Svar: Jaha! Vilka kanner du? :) Alla jag har pa facebook kanner jag utan natet ocksa.Jag ar fran Solna sa jag kanner manga i sumpan, rissne och hallonbergen jag med.
Har gatt i skolan med manga. Fast du ar ganska mycket yngre an mej..

Jatteroligt att du laser min blogg. Jag har inte alltid mycket att skriva om, och det ar lite trakigt att lasa om vardagsgrejer varje dag. Men da forsoker jag iallafall kommer med lite bilder :)

Kram!
Konstantina

2013-11-06 | 14:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback