12 november 2013

God morgon! Ja det blev valdigt mycket somn i natt, men det behovdes tydligen. Skont att slippa gora sa mycket nar det ar sa trakigt vader. Ett anda stort moln over hela himlen. Kanns sa trist nar man vet att solen lyser dar uppe egentligen, hahahah. Lat poetiskt!
 
Lagenhetsvisningen igar stalldes in pga det daliga vadret. Det gick inte att komma ut, sa troligtvis blir det i eftermiddag istallet eller i varsta fall i morgon. 
Har atit frukost och nu ligger jag i sangen igen och ater smarties, herregud vilket roligt liv ni maste tycka att jag har.
Det brukar faktiskt vara roligare an sahar, men jag orkar verkligen inte ga ut i skitvadret om jag inte verkligen maste.
 
Jag ska fortsatta "vila" har med Celine Dion i oronen en stund till, sen ska jag rycka upp mej...
 
 

Kommentarer
Johanna säger:

Jag måste bara fråga dig en konstig fråga haha. Jag och mina tjejkompisar har pratat om våra ex och om man skulle kunna bli tillsammans med någon av dom igen, flera år efter att man har gjort slut.
Vad tror du om den teorin? Har du expojkvänner i Sverige och i Grekland eller hur har du det? Skulle du kunna tänka dig att träffa ett ex igen efter att ni har gjort slut, även om det var för flera år sedan, med den historian som man hade med den personen? Eller är det att; har man gjort slut en gång så ska man hålla sig till det?
Sorry om jag frågar, jag känner ju inte dig men jag läser ju din blogg varje dag så det kan vara kul att höra mig för :) Kram!

Svar: Oj! Det var en svar och valdigt inviduell fraga med svar. Finns inget ratt och fel. Eller heller ett aldrig. Svaret beror valdigt mycket pa varfor vi gjort slut. Det ar en viktig del i beslutet.Men av egen erfarenhet och i mitt dagslage sa nej, jag skulle inte blir tillsammans med nagon av mina ex igen. Jag tror pa att det finns en mening med allting som hander.

Sen ar ju allas historier olika. Man kan ha fjort sluta pga manga olika anledningar, och har det inte med kanslor att gora. Dvs kanske var nan tvungen att flytta eller nanting i den stilen och kanslorna alltid funnits kvar sa skulle jag inte tveka en sekund.Men som sagt utan att upprepa samma sak igen, mina forhallanden har tagit slut pga brist pa kanslor. Da ar det slut for min del. Sen kan man alska en person, for den den ar, men att dom dar riktiga kanslorna forsvinner. Men blir mer som kompisar. Da finns det ingen atervando.Sa jag svarar bada ja och nej pa din fraga! :) det ar nanting du och bara du bestammer, om det gor dej lycklig sa ska du inte tveka alls!Man lever bara en gang!
Konstantina

2013-11-12 | 12:50:11
Johanna säger:

Ja, jag känner nog detsamma som dig. När kärleks-känslorna väl försvinner och man utvecklar en mer kompis-relation fast man fortfarande älskar varandra så tror jag att man lika gärna kan göra slut. Även fast man bryr sig om varandra så ska man kanske inte slösa mer av varandras tid om man ändå vet att det inte längre finns någon kärlek i bilden längre. Då ska man nog hitta en person som man kan vara kär i längre och faktiskt skapa ett "bättre förhållande" med, även om man tycker att den man är tillsammans med är den bästa, just nu.
Nu har mitt ex hört av sig till mig igen, jag gjorde slut med honom för 2 år sedan pga att känslorna ändrades men hans finns fortfarande kvar för mig. Jag vill inget hellre än att han ska hitta någon person att leva med, men inte mig. För jag har kvar alla våra minnen och svagheter vi hade i vårt förhållande och de vill jag inte återuppta om vi någon gång blir tillsammans igen :/ Så jag tycker lite synd om honom men vad ska man göra?!

Svar: Precis! Det ar exakt sa jag menar :) Man far se till att ha det bra och samtidigt vara snall och tanka pa sin partner. Viktigt att man som par kan kommunicera med varandra och ifragasatta vissa saker. Att kunna diskutera om vardagen och problem man upplever.
Oj, ja jag var i samma situation for nagra ar sedan. Fast det var han som ville gora slut sa "angrade" han sej nar han fick veta att jag traffat nan annan. Och horde av sej varje dag, skicka massa sms, latar... och da ville jag inget hellre an att han skulle traffa nan annan och vara lycklig sa jag slapp tycka synd om honom. Det ar jobbigt, for man slutar ju inte alska nan for att man gor slut, man bryr sej ju fortfarande om varandra saklart!
Han gav iallafall upp efter ett tag, men vi har aldrig kunnat prata med varandra eller traffats efter det.
Man far sjalv satta granser for hur mycket man vill ge av sej sjalv vare sej det ar en nuvarande pojkvan eller ett ex!
Konstantina

2013-11-13 | 10:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback