17 April

Nu blev det ett glapp i bloggen igen. Men jag har varit i grekland i tio dagar, så jag har haft lite svårt att uppdatera.
Har haft internet på mobilen ibland men det är så jobbigt att mobilblogga, allt är så litet och så blir jag tokig på tangentbordet. Tar en timme att skriva två meningar för man kommer alltid åt andra knappar. Haha!
 
Dagarna gick jättefort. Jag landade i Aten 4 april på natten, så hela torsdagen hade gått. Fredag, lördag och söndag var vi kvar i Aten med lite vänner. Sen bar det av till ioannina där vi stannade måndag till lördag. Söndagen satt jag på planet till Zurich och vidare till Stockholm. Att det alltid ska vara dåligt väder i Zurich när jag mellanlandar där. Eller är det alltid molnigt och regningt där?
Resan gick bra iallafall, och jag var glad över att jag överlevt ännu två flygresor. Ja, jag är riktigt flygrädd!
 
Men nu är jag iallafall tillbaka... för stunden. Det blir nästan så att jag kommer hem och vänder. Har bestämt mej för att flytta ner igen. Om det blir föralltid? Det vet man aldrig, men sålänge jag mår bra och är lycklig av att vara där 
Mitt hem kommer alltid vara sverige, här har jag min familj och dom flesta av min vänner, men mitt hjärta och min kärlek finns i grekland. Det är ett tufft beslut, och självklart är jag jätteledsen samtidigt som jag är jätteglad.
Känslorna är blandade!
 
Så 4 juni åker jag från svensk mark till grekisk. Pappa åker med mej ner, han ska vara hos min farmor hela sommaren. Sen kommer resten av släkten någon vecka senare. 
Mamma ska troligtvis komma i juli. Det är tur att det är sommartid så hinner jag inte sakna ihjäl mej efter familjen.
 
När jag i september åkte ifrån grekland så lämnade jag alla mina sommarkläder där, tog bara med mej lite linnen och t-shirts hit. Skönt att det inte blir så mycket packning nu heller. Kommer hem till oktober för att hälsa på och då tar jag vinterkläderna. Perfekt att göra så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback