Drömmer mig bort

Nu sitter jag och dagdrömmer igen. Längtar till värmen. Inte för att det är varmt i grekland just nu, det är ju vinter där också. Jag är från Ioannina som ligger nära corfu fast på fastlandet. Där snöar det till och med ibland. Iallafall i dom närmaste byarna. Ibland längtar jag tillbaka till mitt jobb, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra.
Sista tiden jag jobbade hade jag bett om att få jobba bara 4 timmar om dagen. Mellan 11 - 15 blev mina tider. Det var jätteskönt, stressigt eftersom det var under som timmarna det var mest att göra. Men det var bara 4 timmar.
 
Fiket var jättefint och ovanligt för grekland. Folk köade för att få bord. Vissa dagar var det helt sjukt mycket folk och dom bråkade ibland om vem som kom först. Ibland önskade man att dom hade kölappar haha.
Konstigt men sant!
Vi hade behövt varit mer personal vissa tider, man hade ungefär 12 bord var och det kanske inte låter så farligt men det var alltid någon som ville något. Mer socker, tandpetare, papper, mer kaffe. Eller så var det oplockat eller så var det nån som ville beställa. Det var mycket att hålla reda på. Vissa gånger ville man bara ta av sig förklädet och säga hejdå. Men samtidigt trivdes jag så himla bra. Personalen var go. Vi hade så roligt tillsammans och det är otroligt viktigt. 
När det var som värst kunde vi bara titta på varandra och skratta, med en blick säga "håll ut, we can do this" hahaha.
 
 
 Såhär såg det ut;
  
    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback